Nu är Wilma snart två år :) (:

Hej igen, var ju som ett tag sen jag skrev av mig.
Tänkte att nu är det dags för Hanna går o tjötar på mig, "jag tycker det är dags att du uppdaterar nartvablevtre bloggen"

Blir lite svårt att skriva allt sen Wilmas ett års kalas, men ska försöka ta en del fram till nu.

   

Är så mycket som händer med Wilma, hon utvecklas så fort, hon lär sig så mycket våran lilla "bäbis" som är stora tjejen. Nya ord, nya sätt att komma upp på stolen så hon kan stå vid balkong dörren och kika ut efter vovven, denna vovve är det första hon säger på morgon när hon vaknar, och det sista hon säger innan hon somnar.
Mamma och Pappa existerar inte känns det som ibland, haha.

Julafton.

Hur fan kan jag skriva om Julafton i dessa tider? Snart vår, eller okej våren är här, snart sommar dock.

Julafton, familj, vänner, mat(för mycket mat) Kalle Anka, klappar, glögg, pepparkakor, lite mera mat, snö, mysfaktor = hög, Tomten, ta kort.
Eftersom vi firade Julafton hos mina päron i Sangis och Hannas familj i Kalix, så blev det en massa kort.
Ja jag har sammanfattat Julafton, så som jag har upplevt den. 

    

Wilma studerar Tomten, Wilma dammsuger, mina bröder med huvudbonad, mamma och Wilma, Wilma på väg till slott.


Nyår med Per och Madde på besök, god mat, såklart när jag och Hanna har lagat den :)
Spel, inte CZ eller WOW, gammalt hederligt brädspel, avslut med rakteter som Per hade inhandlat som jag hjälpte till att tända på. Inga kort denna kväll, det fanns inte tid till det ;P

Nytt år och nya tag!
Nä, orkar inte skriva om vintern, hoppar till idag istället.


Ja idag är det Onsdag i 49 minuter i skrivande stund.
Idag har bilen fått sommar sandalerna på sig, alltid skönt att slippa vinter kängorna.
Wilma har gått runt och sagt vovven som vanligt, sen har vi varit hos Britten och fått oss en smarrig lunch.
Samtlat över kaffe (cola för mig och Hanna) och hennes hembakta vanilj bullar har vi med gjort.
Wilma har lekt, sagt pippa, ja alltså hon säger så när hon ser fåglar, hon har inte fått det från något annat... :)

   


Ja denna kvinna, denna Hanna, hon är så duktig, är så stolt över dig gumman!
Hanna har börjat en utbildning till undersköterska, eller ja ni som läser hennes blogg vet nog redan om det, men det tåls att skriva igen :) Du sliter igenom kurs efter kurs, nöter både i boken och stolen i skolan. så duktig :)
Ja det ända du nöter just nu är soffan, där du ligger o snarkar :D



Älskar dig gumman, du är det finaste som vandrar runt på denna jord, ja tätt efter Wilma såklart ;)



Här är hon! Våran underbara dotter! Vi älskar dig gumman.




Ja nu har jag skrivit av mig lite, nu vakna du, nu ska du få läsa mitt inlägg :)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0