Diskriminering

Kvällen började bra, förfest med några vänner, bastu följt av spel både på bordet och tv´n.

Så var det dags att gå ut på Hotell Valhall, efter en promenad så var vi väl framme, efter att vi har betalat in oss så säger hon som tar hand om inlämningen av ytterkläderna att jag inte får ha på mig min keps.

WHAT? tänkte jag!

Jag får inte ha på mig min keps?

Tydligen så har Hotell Valhall infört en vårdad klädsel.

Bra med vårdad klädsel, men att inte få ha på mig min keps är fan fel!

Efter ett samtal med Anders Frohm så var det inte okej att ha keps, och att om han skulle göra ett undantag för mig så måste ju alla andra få ha keps på sig, och det är ju inte bra för det är inte vårdad klädsel.

När jag frågade Anders Frohm om vad tjejer får ha på sig så sa han, "jag har förklarat för dig vad som gäller".
När jag frågade Anders Frohm om jag kan få en lista på vad som ej gäller som vårdad klädsel fick jag samma svar, "jag har förklarat för dig vad som gäller".

Så killar får inte ha på sig keps, men tjejer får ha på sig ett diadem?
Varför har tjejer på sig ett diadem?
Är det för att det är snyggt? kanske.
Ett diadem är en ascesoar, inte alltid man får till frisyren så kanske ett diadem kan vara lösningen.
Men en keps är inte tillåtet, för det är tydligen ett klädesplagg.

Om en krog har vårdad klädsel, fine with me.
Jag respekterar att en krog har vårdad klädsel men då ska det fan gälla båda könen!

Inte fan stoppar dem tjejjer som kommer in med kort, och då menar jag väldigt kort kjol och urringad tröja/top.
Nej nej, det är vårdad klädsel om något!

Sen har vi det här med skor, finns oändligt med skor, listan kan göras lång.

Sen är det senaste modet för tjejjer att ha på sig "trasiga" leggings/strumpbyxor.

Är det VÅRDAD KLÄDSEL?

Ja det vill jag väldigt gärna veta.

Jag fick inte gå in på krogen för att jag hade en sån här på huvudet








Kommentarer
Postat av: Toni

<3 Fylleblogg :D

2010-04-28 @ 16:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0