Magsjuka åt höger och vänster

Ja denna mindre trevliga sjukdom har smittat mig i år, fast först kom den från annat håll *host inga namn* :)

Den slog ner mig lika hårt som om en demoleringskula träffat mig.

Vaknade upp och kände mig lite krasslig i kistan, men Wilma behövde sin vällig så det var bara att bita ihop.
Efter Wilmas frukost så sa jag till Hanna att jag tror jag har magsjuka, illa kvickt så var dem iväg till Hannas Mamma.

Eftersom Wilma även haft magsjuka så ville varken jag eller Hanna att hon skulle utsättas för det en gång till.
För när Wilma spydde så var som taget från Exorcisten, fast inte lika dramatiskt, men för henne var det nog.
Där kunde hon sitta efter sin välling för att i nästa stund spy upp allt. Det kom som i omgångar, lite åt taget, det var så synd om våran gumma, vi kunde inget göra, bara få i henne vätska och låta henne vila.

Och när en sådan liten parvel mår så dåligt så mår vi ännu sämre, vi vill ju kunna ta bort det onda så hon mår bra igen, men det går inte.
Men tack o lov så mår hon bra nu, tror det började för henne en torsdag för att sen bli frisk 4 dagar senare.

Är ett tag sen jag bloggat, sry för det men har som inte haft någon lust, tog ett tag att komma i form efter magsjukan, fast jag kunde hålla inne maten och kunna röra på mig utan att känna mig helt slut så var jag matt, fick inte i mig så mycket mat, några äppel bitar, nån smörgås med ost, thats it.
Hade inte direkt någon aptit dem följande dagarna.

Vad mer har vi gjort, vi har hälsat på min kusin och hans fru i Finland, för dem väntar barn som är beräknat den 9 maj.
Det är så roligt att dem ska ha barn, så Wilma får en småkusin, för jag är kusin med Riku, visst blir det rätt?
Vi var ju på deras bröllop i somras, först i kyrkan i Torneå, den som man ser från bingo plätten, den stora vita.
Sen begav vi oss till Cape East för efterfesten, där njöt vi av en massa goda maträtter, allt från köttbullar till rökt lax, mums!
Det var en underbar dag, en sådant bröllop vill jag ha...eller vänta nu, jag ska ju inte gifta mig... ;) eller??

Nu är våran gumma 7 månader, voi voi vad tiden går fort!
Hinner knappt ta kort innan hon har flyttat ut.
Måste bara komma ihåg att ta fram videokameran och filma, för det ska bli riktigt roligt att se på det sen när Wilma är större, att kunna stoppa in en skiva i dvd spelaren och se när hon var liten om säg sådar 20 år, tänk vilken grej.
Vadårå tänker kanske en del? Men att kunna bevara hennes första år, eller ja jag kommer aldrig att sluta att knäppa och filma henne och Hanna. Men att kunna plocka fram kort eller filmen är så viktigt för mig, annars kanske man glömmer bort små och roliga minnen.

Vad mer har hänt.
Ja det händer saker varje dag, svårt att komma ihåg allt, men hon är då minsann mamma lilla flicka nu, så fort Hanna går ur rummer och Wilma ser det så kan hon börja stor grina, fast hon sitter i min famn?
Ja då känner jag mig verkligen speciell, där sitter hon hos sin pappa men det duger inte.
Jadu Wilma, det där ska vi träna bort, eller vad säger du mamma? Eller du kanske vill att hon ska vara mammas lilla flicka?

Halksockar är farliga, för när Wilma springer runt i sin lära gå stol med halkisar så blir det som en isbana, fan så halkigt det är, kan ju lätt dräpa sig på dem fläckarna.

Vi har varit till Gk´s i Morjärv, var väll en medioker upplevelse.
Tog cirka 25 min dit längs en kurvig väg, väl framme så kändes byggnaden som ett dass jämfört med Ikea, haha klart Ikea är lite mer centralt, men ändå.

En massa skrot för rätt så många pengar, men vi hittade en del fina saker, men utöver det mest skrot.
Fattar inte hur dem kan gå runt, känns så avsides, långt från E4:an, långt från allt. Men dit far vi nog inte igen, men nu har vi varit där iallafall.

Och ikväll har vi hälsat på Farmor och Farfar, Wilmas då.
Där åt vi en god lassagne med sallad och Pepsi, sedan bastu där jag fick rygg massage av Hanna, kände att jag var tvungen att skriva specifikt rygg massage för annars misstolkas det nog av en del, som gammel Per ;)

Det var så härligt, det behövdes men dock varade det inte så länge för både jag och Hanna gick ut för att svalka av oss, sedan in igen för ett pass, bastu pass då, inget annat Per. 
Och av mig och Hanna fick min pappa ett bastu kit i julklapp med bland annat doft vätska, sån där man häller i vattnet för att sedan kastas på bastu stenarna, det var björk doft, härligt var det.

Sen har vi haft personal fest, men det berättar jag mer om i nästa inlägg.

Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hon är nog inne i en fas just nu då hon är mammas flicka och är en hel del mamma sjuk :) Hon är i den åldern nu. Det går nog över. Fast det gör inget om hon är lite mammig för mig ;) Bara det inte blir till en stoooor överdrift så det blir jobbigt, typ. Älskar dig <3

2009-03-25 @ 00:01:45
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: Pertan

Jag misstolkar ingenting. Men när du skriver sådär, att det BARA var ryggmassage. Då kan man ju undra ;) host*

2009-03-26 @ 09:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0