Dags att damma av bloggen...

...för det är ett tag sen jag har bloggat.

Händer ju så förbaskat mycket just nu, vi har köpt en ny bil eller ny och ny är den ju inte, men om vi jämför  våran nya med våran gamla så är våran nya en bil från framtiden, den har allt och lite till :)

Wilma ska då inte behöva åka runt i en gul/grön snorkråka, nä lite klass ska det vara.

På tal om Wilma så kryper hon runt som bara den, nu kan vi verkligen inte släppa henne ur sikte för gör vi det så rycker hon ut lite kablar här, och kastar ut lite kläder där, sen vet hon var vi har våra tomma eldvatten flaskor, så dit kryper hon med och kastar ut dem på golvet, lagom roligt.

Hon kan klappa händerna, vinka och purra med läpparna, fast med lite hjälp av hennes egna fingrar då. Vi försöker få henne o flörta med båda ögona, eller vänta nu, järnspikar!, inte kan jag lära henne o flörta redan nu, då kommer hon charma alla pojkar på förskola och dagis om några år, inte bra det.

För den dagen hon kommer hem med en pojke hand i hand så kommer jag granska den pojken, lite som i Meet the parents, fast jag har ingen lögndetektor, men ser väll om pojken svettas och tittar ner i bordet eller på hans slitna sockar när jag frågar ut honom i köket.

Nä rikigt så kommer jag inte göra, men första intrycket säger en hel del om människor, hur dem hälsar, blicken, kroppsspråket, tonläge.

Tillbaka till Wilma nu.
Den tjejen är glad nästan hela tiden, vi kan sitta i soffan hon och jag, medans vi ser på vårat favorit program Simpsons, så kan jag kolla ner mot henne, efter en stund kollar hon tillbaka mot mig och tänker säkert, ja vad vill du gubbe?
Då kan jag dra upp mina kinder och le mot henne, vad gör hon? jo hon ler tillbaka följt av ett skratt av mig och likaså hon, där kan vi sitta och skratta åt absolut ingenting, men vad gör det, vi har roligt, åt ingenting.

Glömde berätta vad för bil vi har köpt, det blev en Wolksvagen Passat 1.8T - 02.
Nästan alla i Hannas släkt har en Passat, men det påverkade inte mig, nej inte alls :)
Sen att Hannas pappa kan mycket om just Wolksvagen, reparationer med mera påverkade inte alls mitt beslut, sen att svärfar var med vid själva köpet och lyckades pruta ner 5 lax påverkade inte mig, eller okej kanske lite... :)

Sommar, ja den hittade hit till oss i sommar med, kan den inte hitta hit lite oftare, och när den väl har hittat oss så får du gjärna stanna lite längre, inte oss emot, eller ja det finns säkert nån jäkel som sitter ute under ett parasoll i skuggan och längtar tills vintern, men alla utom honom/henne så vill vi andra att du stannar längre hos oss, så vi får en fin bränna, och att vi kan bada utan basta före badet, eller det kanske bara är jag som måste sitta i en varm sauna innan jag beger mig till vattnet som dessutom måste hålla en jämn temperatur kring 21-23 grader, då är det perfekt, eller tills man inte har nån känsel varken i tår eller, ja annat som sticker ut från kroppen. :D



Här sitter vi och gottar oss i solen som inte syns på bilden.. typiskt :P



Nöjd pappa över fotot



Såhär glad är hon efter att ha tömt flaskan sin :)

Nu tjatar gumman, "är du inte klar snart med bloggen" så jag får skriva mer en annan dag.


Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Äntligen, inte en månad för tidigt ;)

2009-07-11 @ 22:35:54
URL: http://wildbee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0