Huvudvärk...

...har jag rätt så ofta.

Vet inte rikigt varför, finns så många möjliga orsaker.

Har iallafall bokat en tid hos optikern för att ta reda på om synen har försämrats, hoppas det för då vet jag att kommer slippa den ett tag, tills det är nästa gång att kolla om synen har försämrats, för den blir då bara sämre när man väl har börjat använda glasögon, eftersom ögonen vänjer sig vid det.
Slapp den där ett tag, när jag fick mina glasögon så försvann den "jobbiga" huvudvärken, då återstod bara den "lätta" huvudvärken, sån som man kan få av stress.

Den lätta huvudvärken är ingenting jämfört med den jobbiga, känns som att skallen ska sprängas av minsta ansträngning, bara av att lyfta Wilma så blir det ett hårt tryck mot huvudet. Inte roligt men har lärt mig att leva med det, för jag har haft huvudvärk sen jag var 14 år, typ.

Klart jag kollade synen ochså, men inget fel på den då, så det fanns inte så mycket annat att göra än att acceptera det. Jag skämtade om det med mina kompisar att jag har säkert en tumör i skallen och skrattade.

Vill inte vakna upp med en sprängade huvudvärk och då menar jag det bokstavligen, när jag reser mig upp ur sängen så får jag en sån där känsla som när man har suttit ner på golvet ett tag för att sedan resa sig upp hastigt, en svimfärdig känsla.

Jobbet blir lidande av det, känns jätte jobbigt att ringa och säga att jag inte kan komma idag för jag har migrän, för jag sviker mina kollegor, när jag inte kommer måste någon annan jobba i mitt ställe, eller ännu värre så kan ingen jobba för mig, då blir alla lidande.
Men jag kan inte göra något åt det, som sagt har bokat tid hos optikern, så jag hoppas verkligen att slipper huvudvärken, för jag vill inte vara hemma, vill jobba!

Har testat en massa, akupunktur, förebyggande medicin mot migrän, migrän tabletter. Visst det finns ett piller som tar bort den där värsta huvudvärken, men den kostar 60 kr styck, vem fan har råd med det? Visst den hjälper men det kostar för mycket.

Vad jag själv tror är det en blandning av att jag har sämre syn och den stress som lätt kan uppstå där jag arbetar, försöker att inte stressa upp mig, lyckas rätt så ofta faktiskt men dem få gånger jag stressar upp mig så kommer huvudvärken och hamrar med sin slägga.

Nej nu får det räcka om min huvudvärk, ville bara förklara för er hur det är för mig.


Gissa vem som sov när jag kom hem? jo Wilma, tråkigt för jag har saknat henne så mycket idag, tänker på henne så fort jag ser en bebis på Ikea.
Så jag var tvungen att snoffsa på henne och luta mig ner över henne så att våra kinder möttes, där stod jag och bara njöt, ville så gärna ta upp henne och hålla om henne, men då hade jag nog fått en rak höger av henne om hon hade haft nog med kraft för att utföra det.

Känns så otroligt bra nu när vi har fått in en bra rutin när det är dags för henne att sova, och vi själva har börjat lägga oss tidigare, för då är det inte lika jobbigt att stiga upp när hon vaknar, och dagen blir längre dessutom.
Men nu sitter jag här och skriver när klockan är långt över tolv som är våran gå och lägga sig tid, men eftersom en trogen läsare ville ha ny läsning så är jag tvungen att tillfredställa henne.


Imorgon ska Hanna klippa sig, får se vad det blir för frisyr, hon frågade mig hur hon ska klippa sig, ja inte vet jag svarade jag det är ju du som ska klippa dig, och inte för så längesedan sa Hanna att hon skulle spara långt hår och nu ska hon klippa sig helt plötsligt, ja hon är lite vimsig min Hanna, men det gör inget för jag älskar henne för precis som hon är.

Nej nu ska vi lägga oss, eller ja först ska Hanna läsa min blogg, är liksom ett måste för henne, kan jag förstå, så bra som jag skriver ;)

Gnatt på er

Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack Jonas

2009-03-05 @ 07:34:54
URL: http://vildbiet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nu vill jag ha mera läsning. Det är allt för länge mellan gångerna nu den senaste tiden! Tror inte att det bara är jag som tycker det? ;)

2009-03-12 @ 09:15:25
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hur snart då? Jag vet att ordet "snart" för dig inte är snart som för alla andra ;) Det är mycket läääääängre! Haha, nu var jag elak.

2009-03-13 @ 23:42:32
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: Jenny

Mera läsning.:)

2009-03-15 @ 05:20:17
URL: http://vildbiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0