Jobbigt väder...

Men då är det skönt att komma hem till mina älsklingar och bara njuta.


Ja nu sitter jag och bloggar om vårat "nya" liv med Wilma i spetsen. Det hade jag då inte kunnat tro, att jag skulle vara far åt en underbar dotter.

Hur började det hela? Ja förutom det självklara i sänghalmen då. Det var Hanna som var så sugen på att skaffa barn, jag däremot var inte lika sugen på det. Jag ville vänta tills vi båda hade fast inkomst, en större lägenhet and so on.
Men då sa en... ja vem fan var det? kommer inte ihåg om jag ska vara riktigt ärlig. Men vad denna person sa till oss var att vi inte ska vänta för länge på att skaffa barn. Att vi inte skulle oroa oss för att inte ha råd med blöjor, kläder och mat.
Har för mig att det var en HON, något sådant vist och klokt hade inte kunnat komma ur en mans käft, haha.

Det hon sa lät så bra, att vi inte ska oroa oss för det löser sig, och det har det verkligen gjort. Vi har fått en MASSA kläder av Hannas syster, många tusen tack ska du ha. Bara att inhandla en massa kläder som hon likas växer ur direkt har betytt mycket. Sen av våra föraäldrar har vi fått både pengar och viktiga saker. Och vi har blivit erbjuden barnvakt bara för att vi ska kunna gå ut på krogen samtidigt, tänk vilka underbara människor vi har omkring oss.

Tack vare det hon sa så öppnades en ny värld för mig, tankar började att strömma genom mitt ihåliga huvud, massor av tankar. När Hanna låg och sov, så surfade jag runt på olika sidor för nyblivna föräldrar, läste om hur det var att vara pappa. Att vara pappa? En längtan grodde sig i mitt hjärta, en önskan ville bli uppfylld. Att få bli pappa var inte längre så främmande för mig. Inte lika skrämmande som innan dem kloka orden från Maria, kom på det just nu.

Jag sa inget till Hanna, ville hålla henne lite på halster innan jag sa till henne att, visst vill jag ochså ha barn, minst två, en flicka och en pojke. Hoppas vårat nästa barn blir en pojke, missuppfatta mig inte nu, såklart en flicka är lika välkommen men just nu är det ju två mot en, två flickor mot en pojke. Men jag har sagt till Hanna att om vårat nästa barn blir en flicka så måste jag ställa om siktet så det blir en pojke. Klart jag vill ha en pojke som jag kan gadda ihop med mot tjejerna.

Tänk er följande:
Lördag, hela familjen ska se film o mumsa i oss popcorn, men vi har inte riktigt bestämmt oss för vilken film vi ska se. "dem" vill säkert se en romantisk/komedi/snyfft film med Brad Pitt i huvudrollen (har inget emot Brad) Jaha? har jag någon talan mot två tjejer? Skulle inte tro det. Nä en pojke så det jämnar ut sig i film valen.

Okej vart en liten utstickare där, men för att återgå till hur det hela började.
Efter att jag hade berättat för Hanna att jag vill ha barn med henne så tog det inte länge innan "stickan" visade att hon var med barn!. YES!! Jag har då bara elitsimmare i min laguppställning.

Tog ju ett tag innan det var någon förändring på hennes mage, gick som inte att se om det var en kille eller tjej. Ja vissa säger att om magen pekar åt det hållet blir det en tjej, och om den är hård blir det en pojke. Det kanske inte stämmer för fem öre, men roligt ändå.
Oj så fort den tiden gick, tiden innan the grand finale, eller ja för mig iallafall. Från Hanna lät det såhär mot slutet, kan den inte komma ut nuuuuu! Är less på ryggvärken, att sova på sida och inte på rygg. "Jonas kan du komma och knyta mina skor" Ja sånt där som inte går så bra med en hård kula ivägen. Men det var ju det minsta jag kunde bistå med, ja förutom att bära alla tunga saker som egentligen inte var så tunga, men är man en gentleman så är man.
Men med tanke på vad hon ska behöva utstå tiden fram till the big bang så bar jag dem tunga påsarna mer än gärna.

Nu får det räcka för idag, oj det här var väldigt skönt. Som en sorts terapi för själen och fingrarna. Har så mycket jag vill skriva och dela med mig av, men som sagt det kommer mera.

Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, du skriver så fint. Jag blir tårögd :)

PUSS!

2009-02-08 @ 22:04:36
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Väldigt kul och spännande att läsa!



Ps. Då var denna blogg lagd till favoriter ;) Ds.

2009-02-08 @ 22:09:37
Postat av: Pertan

Väldigt kul och spännande att läsa!



Ps. Då var denna blogg lagd till favoriter ;) Ds.

2009-02-08 @ 22:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0